Mi a Superbrands díj, miért kapják a márkák?
A Superbrands a széles nagyközönség számára is ismert, a magas minőséget szimbolizáló védjegy, a nemzetközi program keretében a legkiválóbb fogyasztói és üzleti márkák részesülnek díjazásban. A díj odaítéléséről egy többlépcsős előszűrést követően az összesen 40 tagú, független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló bizottság dönt a minden évben. A díjra pályázni nem lehet, azt márkáktól független bizottság ítéli meg és a díjazott márkák számára annak elnyerése önmagában nem jár kötöttségekkel vagy költségekkel.
A kiválasztás
A független és önkéntes szakértőből álló bizottság a világ közel kilencven országában azonos előírásokat követve ugyanazon elv alapján dönt a jelöltekről:
„Superbrands az a márka, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, amelyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek.”
A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, védjegyadatbázisában több mint százötvenezer olyan nemzeti védbejegyzés található, amely alapjául szolgál a magyarországi szupermárkák kiválasztásának. A nemzetközi definíción túl a bírák figyelembe veszik az adott brand tradícióját, történelmét, piaci szereplését, a márka reputációját, a vállalat goodwilljét, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját, márkastratégiáját.
A program során az idei évben is nagyon fontos szerepet kap a fogyasztók véleménye így a bizottsági pontozást kiegészíti a körükben végzett felmérés is. A GfK Piackutató Intézettel együttműködve reprezentatív mintán online kutatás keretében jelenleg már zajlik a megkérdezés, hogy melyek a fogyasztók számára a legismertebb és legkedveltebb márkák.

A cikk a 2016-os Superbrands kiadványban található.
Köszönjük szépen 🙂
Gratulálok