A hazánkban forgalomba hozott kapálógépek közül az egyik legmegbízhatóbb és legerősebb típus a Dragon 65 HONDA motoros kapálógép. Első sorban a közepes méretű kertek, szőllős kertek megművelésénél alkalmazható eredményesen. A kiforrott technikának és robosztus építési módnak köszönhetően bármilyen kötöttségű talaj esetén jó szolgálatot tesz. Emellett kiválóan használható lejtős terület megművelésére.
A hajlított és egyben ívelt kapakések a talaj legoptimálisabb művelését teszik lehetővé, lecsökkentve a levágott gaz feltekeredésének kellemetlen következményeit.
A bőséges adapterkinálat sokoldalúan alkalmazhatóvá, és az egyik legkedveltebb kertigéppé emeli.
Erős kapálógép motorok
A japán HONDA gyár motorjai a világon mindenhol ismertek rendkivül magas technikai szinvonalukról és megbizható halk müködésükről. A nagy nyomatékának, teljesítményének, és kialakításának köszönhetően a HONDA GCV-190 tipusú motor különösen alkalmas kapálógépek hajtására. Egyenletes járás, csendes halk üzemmód, könnyű biztos indítás, nagyon jó alkatrész- és szervizellátás jellemzi.
A kapálógép a 190 cm3-es Honda GCV-190 -as motorral van szerelve. Ennek a motornak 6,5 LE a teljesítménye a megszokott mérési módszer szerint. Az Eu-ban bevezetésre került új szabvány (SAE J1349) szerinti mérések a terhelési veszteségeket is figyelembe veszik, így alacsonyabb mérési eredményt mutatnak. A Honda sok esetben ezt a mérési eseményt tünteti fel a motor adattábláján. Mivel csak a mérés módszere változott meg, ez semmiféle teljesítménycsökkenést nem jelent a megszokotthoz képest.
Kézi oldású kúpos kuplung 75/82 mm
Évtizedekkel ezelőtt a röpsúlyos kuplung volt az elterjedt, elsősorban egyszerűsége, és olcsósága miatt. Nagy hátránya volt, hogy a motort mindig teljes fordulattal kellett üzemeltetni, mivel a megfelelő nyomaték csak így volt átvihető. Mivel a hajtás nem volt kikapcsolható - rendkívül balesetveszélyes volt ez a megoldás.
A mai követelmények azonban ezt a kort már túlhaladták - egy korszerű kapálógép ma minden esetben oldható tengelykapcsolóval kell, hogy rendelkezzen.
A kapálógép hajtómű
Az ötvözött alumínium hajtóműház robosztus, erős, egyben könnyű kivitelű. Az erőátvitel csigahajtással valósul meg, ami a motor gyors fordulatát a legoptimálisabb kapafordulatra alakítja.
A hajtóműház keskeny kialakításával elérték, hogy a földben csekély ellenállás mellett, kevés műveletlen felület maradjon el.
A praktikus, több részre osztott kapatagok lehetővé teszik a keskeny ágyásokban a kisebb munkaszélesség alkalmazását, ugyanakkor több kapatag egymásután fűzésével a munkaszélesség tág határok között változtatható. A kapatagok végén lévő tárcsák védik a kultúrnövényeket a véletlen kivágástól.
A motor és a hajtőmű egy könnyen oldható bilinccsel van összefogatva, aminek nagy előnye, hogy az adapterekre a motor gyorsan és könnyen átszerelhető, és a kapálógép szállítása akár egy személygépkocsi csomagtartójában is megoldható.
- Motor fajtája: Négyütemű Honda GCV 190,
- Henger: 190 cm3,
- Munkaszélesség (cm) - toldhatóság: 80/90- bővíthető,
- Tengelykapcsoló fajtája: Kúpos oldható kuplung, 75/82 mm.
- Kapatagok száma (db) / átmérő(cm): 6/30, max 8 kapataggal használható.
- Munkamélység (mm) / kapafordulat (f/p): 220/100-130,
- Sebesség fokozatok előre/hátra: 1/0,
- Kormánykialakítás: erősített ekeszarvkormány,
- Kormányállítás függőleges / vízszintes: fokozatmentes /rovátkázott,
- Támasztókerék elhelyezés: Dupla támasztókerék hátul, megfordítva csoroszlyaként üzemel
- Erőátvitel módja - áttétel: Csigakerékhajtás - 1:24,
- Kapatengely átmérője (mm): 25,
- Üzemanyag fajtája mennyisége (liter): 95 oktános ólommentes 1.1l ,
- Motor/hajtómű olaj mennyisége (liter): 0,55/0,3,
- A kapálógéphez a csoroszlya a támasztó kerék megfordításával használható.
- Nettó Tömeg (kg): 47.
- Motorteljesítmény: 6,5 LE / 5,5 LE