A választás és továbbadás között minden játékos három akciót hajt végre. Először is kijátsszák a választott kártyát a maguk falujába, és azzal vagy növesztenek egy új gombát, vagy tovább növelnek egy már meglévőt. Ezután mozognak a tündérükkel annyit, amennyi a kijátszott kártyára van írva. A játék elején a tündérek a saját falujukból indulnak, majd onnan sorban a játékosok faluin, gombáról gombára, körben. Ha a mozgás végén a saját falujuk valamely gombáján állnak meg, maguk gyűjtik be a manát, amit a gomba termel, ha viszont egy másik játékosén, akkor a megtermelt mana azé a játékosé lesz. Szerencsére, ha a tündért reptető játékos falujában akad ugyanolyan fajtájú gomba, mint amin megállt, akkor ő is begyűjtheti a manát a saját faluja megfelelő gombájáról. A különböző gombák különböző módon termelnek manát, amiből, ha egy játékosnál összegyűlik 20, azt azonnal pontra kell váltania, és ezek a pontok a játék végéig titkosak lesznek.
Hogy miért érdekes ez? Nos, ha neked van olyan gombád, ami 10 pontot termel, nekem van ugyanolyan típusú, csak épp magasabb, ezért 15-öt, akkor valószínűleg érdemes arra törekednem a Te faludhoz közeledve, hogy ezen a gombán landoljak. Ha éppen veled versenyzem az első helyért, érdemes a lehető legkevesebb manát adó gombádat választani, vagy ha lehetséges, egyszerűen átrepülni a faludon.
Szóval a tündérek élete sem csak játék és mese, illetve mesés játék, de munkájuk azért akad bőven! A gombaházak gombamódra szaporodnak, némelyik éppen útban lesz, némelyik veszélyesen sok manát hoz majd más játékosoknak, de ha ügyesen taktikázol, a legtöbb pontot Te fogod bezsebelni! Készen állsz?