A magyarok szívesen regisztrálnak hűségprogramokba

Vegyél részt te is az Euronics programjában!

A 15 feletti magyar internethasználó lakosság 93 százaléka tagja valamilyen hűségprogramnak – friss, reprezentatív felmérésünkből. Bár a vásárlók több mint kétharmada előnyben részesíti a hűségprogramot kínáló üzleteket az ilyen kedvezményt nem nyújtó versenytársaikkal szemben, adataik megadását többnyire fenntartásokkal kezelik a regisztráció során.

A válaszadók 44 százaléka előszeretettel regisztrál egy-egy üzlet hűségprogramjára, így élve a pontgyűjtő kártya, klubtagság vagy időszaki kedvezmény adta lehetőségekkel. Valamivel többen vannak azok (51%), akik az adott áruháztól és/vagy a hűségprogram kínálta lehetőségektől függően regisztrálnak a programba. Mindösszesen 7% az, aki semmilyen esetben sem vesz részt ilyen programban.

Alig van olyan vásárló, aki ne venne részt valamilyen hűségprogramban

A válaszok tükrében a legnépszerűbbek az élelmiszereket árusító boltok programjai (a vásárlók 66 százaléknak van itt érdekeltsége). A drogéria/szépségápolás (56%), a könyv és írószer (29%), a műszaki cikk/számítástechnika (27%), a divat (24%) és az optika/patika, az egészség (18%) követ.

színes diagram

Az Euronics a hazai műszaki piacon elsőként vezetett be állandó hűségprogramot online és offline egyaránt. Ezzel mind a meglévő vásárlói bázist, mind a hűségprogramokra, akciókra, kedvezményekre nyitott új fogyasztói rétegeket is szeretnénk megszólítani. A kutatásunk is igazolja, hogy aki részt vesz egy üzlet hűségprogramjában, nagyobb eséllyel (14% mindig, 68% többnyire) részesíti előnyben az adott cég termékeit a versenytársakéval szemben. Ezzel a programmal szeretnénk vásárlóink lojalitását díjazni, és a hűségprogramban résztvevő ügyfelek számára személyre szabott ajánlatokat kínálni. Kényelmesebbé téve a vásárlást egy, az üzleteinkben és a webshopunkban is használható hűségkártya segítségével.

Az azonnali kedvezményre jogosító hűségprogramok a legnépszerűbbek

A legvonzóbb lehetőségnek a törzsvásárlói kedvezmény számít, amelynek köszönhetően minden vásárlás alkalmával megtakaríthatnak egy adott összeget. Ezt követi a pontgyűjtéses rendszer, ahol a fizetéskor gyűjtenek hűségpontot, amelyeket később levásárolhatnak.

A magyarok 46 százalékának fontos, hogy minél gyakrabban érvényesíthessék a kedvezményeiket, és az a vásárlások gyakoriságától és összegétől függetlenül járjon számukra (43%). A válaszadók 42 százalékának fontos, hogy személyre szabott kedvezményhez jusson.

színes diagram

A telefonszám a legféltettebb adat a regisztráció során

A vásárlók többsége ugyan hajlandó regisztrációkor megadni az ehhez szükséges adatait, de több, mint kétharmaduk nem szívesen teszi ezt, csak ha elengedhetetlen a kedvezmények eléréséhez. Olyan is akad, aki inkább le is mond a lehetőségről adatainak védelmében. 13 százalék azok aránya, akiknek nem okoz gondot adataik beregisztrálása. A legjobban a telefonszámunkat féltjük, ezt a válaszadók 59 százaléka nem szívesen adja meg a regisztrációkor; ezt követi a lakcím (52%). Majd a születési dátum következik, a legkevesebb dilemmát pedig a név megadása jelenti a vásárlóknak (7%).

Az Euronics hűségprogramba való regisztrációkor csak azokat az adatokat kérjük el a vásárlóktól, amelyek feltétlenül szükségesek. Ilyen például az elérhetőség gyanánt megadott email cím, amelyen keresztül értesíteni tudjuk a kedvezményes lehetőségekről, tájékoztatjuk az aktualitásokról, vagy éppen a személyes adatok a beazonosítás érdekében. Természetesen minden adatot a GDPR-nak megfelelően tárolunk és kezelünk, amely szintén biztonságot nyújt a felhasználóknak.

színes diagram

Hozzászólások letiltva.